Agenda raadsvergadering 21 maart a.s.

Aanstaande dinsdag is er weer een gemeenteraadsvergadering gepland. In dit artikel kunt u lezen waarover gedebatteerd wordt en wat er verder op de agenda staat.

In deze raadsvergadering wordt de prijs voor het beste raadsvoorstel van 2016 uitgereikt; welk raadsvoorstel was het best leesbaar, overzichtelijk en volledig? Ook wordt afscheid genomen van raadslid Peter de Laat (Fractie de Laat) die vanwege werk stopt met het raadswerk. Zijn zetel gaat daarmee terug naar D66.

Gedebatteerd wordt er over verschillende onderwerpen. Allereerst is er een interpellatiedebat naar aanleiding van de collegebrief over de uitkomsten van de dialoog windpark Houten. De dialoog heeft twee maatregelen opgeleverd om de overlast te verminderen, over een derde kon geen overstemming bereikt worden tussen verschillende groepen omwonenden. Het debat zal vooral gaan over de vraag of hiermee voldoende is gedaan en of er nog een vervolgtraject komt. Voor de VVD is het in ieder geval een onbevredigend einde na zoveel inspanningen van alle betrokkenen.

De debatraad gaat verder over de ontwikkeling van acht woningen aan de Koningin Julianastraat, de Omgevingsvisie Kromme Rijngebied, Toekomstige schoollocaties Houten Noordwest en de visie Communicatie en Participatie 2017-2021.

In de afgelopen periode is er op bovenstaande onderwerpen inspraak geweest in fracties, in rondetafelgesprekken en via andere communicatiegesprekken. Mocht u toch nog input willen leveren op deze onderwerpen dan horen we het graag.