Nieuws van de VVD fractie van Provinciale Staten Utrecht

De VVD fractie van Provinciale Staten van Utrecht stuurt op gezette tijden een nieuwsbrief. Om u ook op de hoogte te houden van wat de VVD in Utrecht bezighoudt kunt u de tekst van deze nieuwsbrief hier lezen.

Het provinciehuis

Deze maand in de nieuwsbrief:

• De Provinciale VVD presenteert haar verkiezingsprogramma Koersvast
  • VVD verbetert aanpak bodemsaneringen
  • Provincie investeert wederom in behoud erfgoed
  • VVD akkoord met geluidswal bij Veldhuizen (Woerden)
  • VVD wil goede bedrijfsvoering OV
  • Koersvast, doorgaan op de ingeslagen weg

De VVD-Statenfractie Utrecht wenst u fijne Kerstdagen en een Voorspoedig 2015 toe!

DE PROVINCIALE VVD PRESENTEERT HAAR VERKIEZINGSPROGRAMMA 'KOERSVAST'

15 december 2014

Fractievoorzitter Arthur Kocken en gedeputeerde Remco van Lunteren

Vandaag heeft de Utrechtse VVD haar verkiezingsprogramma voor de Provinciale verkiezingen van 18 maart 2015 bekend gemaakt. De titel van het verkiezingsprogramma luidt: 'Koersvast'. Tijdens de commissievergadering van Provinciale Staten is het overdrachtsdossier van het college van Gedeputeerde Staten besproken.

Duidelijk is dat er de afgelopen jaren veel is bereikt. De rol en taakopvatting van de Provincie sluit meer aan bij wat de samenleving op dit moment nodig heeft. De provinciale organisatie is met een derde gekrompen. Er is hard gewerkt, door het college, door de ambtelijke organisatie, maar ook door inwoners, bedrijven en organisaties om de economische crisis het hoofd te bieden.

VVD VERBETERT AANPAK BODEMSANERINGEN

Grondsanering

Deze zomer bleek in Doorn de lucht in een paar huizen vervuild. Het kwam uit de grond bij een stomerij, daar zat al jaren lang bodemverontreiniging. De VVD vroeg zich bij monde van woordvoerder Willem Joustra af of de stichting die het moet opruimen wel goed presteert. Voor Doorn is het belangrijk dat bewijs gevonden wordt voor het moment van verontreiniging.

PROVINCIE INVESTEERT WEDEROM IN BEHOUD ERFGOED

Erfgoed

De jaarlijkse restauratiesubsidies zijn weer toegekend. Dat gebeurde tijdens de afgelopen Statenvergadering, waar unaniem werd ingestemd met het Statenvoorstel.

meer...

VVD AKKOORD MET GELUIDSWAL BIJ VELDHUIZEN (WOERDEN)

14 december 2014

Provinciale Staten gingen op 11 december 2014 akkoord met het inpassingsplan voor een geluidswal bij de wijk Veldhuizen. VVD-woordvoerder Jakob Germs stelde hierover vragen aan gedeputeerde Remco van Lunteren.

VVD WIL GOEDE BEDRIJFSVOERING OV

OV

In de Statenvergadering van 11 december 2014 is men akkoord gegaan met het plan voor de overdracht van aktiviteiten van het Bestuur Regio Utrecht (BRU).

KOERSVAST, DOORGAAN OP DE INGESLAGEN WEG

8 december 2014

Fractievoorzitter Arthur Kocken

Persbericht: Koersvast, doorgaan op de ingeslagen weg. VVD-fractie Provinciale Staten Utrecht over Begroting 2015, t.b.v. Algemene Beschouwingen 8 december 2015