Geslaagde actie rond de koopzondag in Houten

Vanmiddag is VVD Houten net als op 30 november j.l. op het Rond in gesprek gegaan met Houtenaren over de keuzevrijheid van winkeliers om hun winkel ook op zondag te mogen openen en van alle Houtenaren om zelf te bepalen wanneer ze willen winkelen. Fractieleden Eef Stiekema, Marcel Dagniaux en Jan Rinkel en bestuurslid Gijs Flameling legden het standpunt van VVD Houten toe aan het winkelend publiek.

VVD raadslid Marcel Dagniaux: "Het was een geslaagde aktie waarbij we veel steun kregen voor de onze inspanningen op dit front. Hopenlijk leidt het begin 2015 eindelijk tot een meerderheid in de Houtense gemeenteraad voor vrije winkelopenstelling!"

Gijs Flameling benadrukte dat het goed is niet alleen in campagnetijd duidelijk te maken waar we staan: "Juist buiten verkiezingstijd worden beloften gerealiseerd en dat is vaak buiten beeld bij de kiezer. Daarom hebben we aandacht gevraagd voor ons standpunt over het wegnemen van de beperkingen op de zondagsopenstelling. We deelden winkelwagenmuntjes uit aan het winkelend publiek en gingen in gesprek met voor- en tegenstanders. Het viel vandaag ook weer op dat veel mensen uit Houten het prettig vinden dat ze op zondag in hun eigen woonplaats naar de winkels kunnen. Het is toch vreemd dat je daarvoor nu vaak naar Bunnik of Nieuwegein moet. Onze conclusie is dat de koopzondag een wens is van de inwoners van Houten en dat dit terecht een speerpunt is van VVD Houten."

Naast Houtenaren werd ook veel met mensen van buiten onze gemeente gesproken. Fractievoorzitter Eef Stiekema: "Het is duidelijk dat onze winkelcentra ook een regionale aantrekkingskracht hebben. Dit zou nog groter kunnen worden gaven een aantal winkeliers en winkelbezoekers aan. Een groter aanbod van winkels kan daar flink bij helpen; het wegnemen van beperkingen kan hier positief op werken!"

Er viel ook nog iets anders op. Een groot aantal mensen gaf aan VVD te stemmen en dat ook op 18 maart 2015 weer te doen. Zij vinden de berichtgeving over de VVD te negatief. De kiezer ziet dat de VVD niet wegloopt voor noodzakelijke hervormingen. De VVD staat er goed op en dat geeft vertrouwen in aanloop naar de Statenverkiezingen.

Toevallig werd vandaag op de website van de NOS ook een artikel gepubliceerd waaruit blijkt dat winkelen op zondag steeds populairder wordt. Het geeft maar weer eens aan dat het tijd wordt om beperkingen weg te nemen.

Flyeren koopzondagDe Flyer
Flyeren

Marcel en Gijs in actie met de flyers en winkelwagenmuntjes.

Gezellig druk bij de ijsbaan op het Rond

Het was weer gezellig druk op het Rond, de ijsbaan is weer een groot succes: complimenten voor de winkeliersvereniging voor dit initiatief!