Raadsvergadering afgelopen week en agenda 4 november

Na de extra raadsvergadering van afgelopen week over de transities en de extra eenmalige subsidie voor Van Houten en Co staat aanstaande dinsdag alweer de volgende raad op de planning.

In de gemeenteraadsvergadering van donderdag j.l. werden raadsvoorstellen over de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en Jeugdzorg besproken. Om op 1 januari klaar te zijn voor de extra taken die de gemeente uit gaat voeren was het nodig voor 1 november verordeningen vast te stellen waarin het nodige wordt geregeld voor de Houtense situatie. De raadsvoorstellen werden unaniem aangenomen door de raad.

De extra eenmalige subsidie van €120.000 voor de welzijnsorganisatie van Houten en Co was een raadsvergadering eerder ook besproken. Omdat de meerderheid in de raad meer informatie wilde over de financiële situatie van de welzijnsorganisatie stond het nu weer op het programma. Wethouder Rensen had in de tussenliggende periode extra informatie aangeleverd waaruit bleek dat van Houten en Co dit niet zelf kan opbrengen. Met de transities in de aantocht wilde de raad niet het risico nemen dat er nu mensen op straat komen te staan die na 1 januari weer hard nodig zijn om de extra taken uit te voeren.

RAAD 4 NOVEMBER

Op 4 november staat de reguliere raadsvergadering over de tweede bestuursrapportage en de begroting 2015 op de agenda. Meer over deze onderwerpen kunt u lezen in een eerder artikel op deze website.

Indien u over bovenstaande onderwerpen van gedachte wilt wisselen met de VVD-fractie dan kunt u contact opnemen via het reactieformulier onder dit artikel of via het contactformulier.

01.0. Opening

02.0. Vaststellen agenda

03.0. Tweede bestuursrapportage 2014

04.0. Begroting 2015