Agenda raadsvergadering 30 oktober

Komende week vergadert de gemeenteraad van Houten weer en wel op donderdag 30 oktober. In deze extra raadsvergadering wordt gedebateerd over onderwerpen in het kader van de transities. In dit geval de Jeugdverordening Houten en de bijbehorende oplegnotitie. Ook wordt het Wmo Beleidskader 2015-2018 en de Wmo-verordening besproken. Meer hierover kunt u lezen in een eerder artikel op deze website.

Daarnaast wordt verdergepraat over een doorgeschoven punt van de vorige raad: het continueren van basisactiviteiten van Houten en Co. In de raad van 7 oktober werd wethouder Rensen gevraagd om aanvullende informatie voordat er een besluit genomen kan worden over het verstrekken van een eenmalige subsidie van € 120.000 aan van Houten en Co. Dit zou nodig zijn om de basisactiviteiten te kunnen voortzetten. Met name de vraag waarom dit niet uit de reserves of op andere manieren zelf door van Houten en Co gefinancierd kan worden kon onvoldoende beantwoord worden. Inmiddels heeft de wethouder deze aanvullende informatie verstrekt zodat hier komende donderdag een besluit over genomen kan worden.

Indien u over bovenstaande onderwerpen van gedachte wilt wisselen met de VVD-fractie dan kunt u contact opnemen via het reactieformulier onder dit artikel of via het contactformulier.

De leden van de gemeenteraad van Houten

De voltallige gemeenteraad

De agenda voor deze gemeenteraad kan gevonden worden via: https://bis.houten.nl/agendas/