HOUTEN SCOORT GOED IN AD BUURTONDERZOEK

Vandaag publiceerde het AD Utrechts Nieuwsblad de uitkomsten van het grote buurtonderzoek dat de krant in de afgelopen periode deed. Houten scoorde goed in het onderzoek met een 8,2 als cijfer voor tevredenheid over de eigen buurt. Dit is flink hoger dan het landelijk gemiddelde van 7,7.

Het cijfer werd bepaald aan de hand van verschillende vragen die door lezers van het AD werden beantwoord. Meer dan 100.000 mensen reageerden en gaven antwoord op vragen zoals "wat zijn uw grootste zorgen over uw buurt?", "Hoe veilig voelt u zich in uw buurt?"en "Hoe tevreden bent u over de kwaliteit van de professionele zorg in uw buurt en is deze gemakkelijk bereikbaar?" Ook werden vragen gesteld over het schoolaanbod, over het contact met uw buren en van wie u hulp verwacht als u dit nodig heeft. Het AD/UN zal de volledige uitslag komende week op internet publiceren zodat per postcode naar de uitslagen kan worden gekeken.

VVD Houten is erg blij met de uitslag van dit buurtonderzoek. Mensen in Houten zijn tevreden over het aanbod van professionele zorg (7,8) en vinden ook dat dit goed bereikbaar is (97% hoeft minder dan 15 minuten te reizen voor deze zorg). 95% Is tevreden over het schoolaanbod in de buurt en 38% van de respondenten is actief als vrijwilliger op de school van de kinderen.

Goed om te zien dat zoveel mensen zich Thuis voelen in Houten!

De uitslag per gemeente