LIJSTTREKKERSCHAP VVD VERKIEZINGEN PROVINCIALE STATEN 2015

Onlangs heeft Remco van Lunteren zich teruggetrokken als lijsttrekker voor de Provinciale Staten verkiezingen van 2015. Het bestuur van de VVD KamerCentrale (KC) Utrecht heeft hierop een nieuwe kandidaat als lijsttrekker voorgedragen in de persoon van Arthur Kocken. Op de geplande centrale vergadering van 11 oktober wordt de lijsttrekker definitief benoemd.

Arthur Kocken

Arthur Kocken is afkomstig uit een Utrechtse ondernemersfamilie. Hij werkt voor de gemeente Nieuwegein onder andere aan de regionale samenwerking in de Lekstroom.
Deze moet ervoor zorgen dat de nieuwe gemeentelijke sociale en zorgtaken per 1 januari 2015 goed worden uitgevoerd.

Arthur is sinds maart 2011 lid van de Provinciale Staten van Utrecht. Hij is vice-fractievoorzitter en woordvoerder Cultuur & Erfgoed.
Daarnaast is hij voorzitter van de Statencommissie Ruimte, Groen & Water en lid van het Presidium. Zie ook www.arthurkocken.nl

Uiteraard worden VVD leden in de gelegenheid gesteld om tegenkandidaten te stellen. Aangezien dit niet mogelijk is binnen de normale termijnen is hiervoor dispensatie gevraagd aan en verleend door het Hoofdbestuur.

De volgende procedure is afgesproken:

• Tegenkandidaten moeten zich direct melden bij het bestuur van de Kamercentrale. Hiermee vervalt de voordracht via de afdelingen (art. 43.2 HR).
  • De uiterste datum waarop leden zich kunnen kandideren voor het lijsttrekkerschap is vrijdag 26 september.
  • Het bestuur van de Kamercentrale brengt de leden uiterlijk zaterdag 27 september op de hoogte van alle gestelde kandidaten.

Tegenkandidaten kunnen kunnen contact opnemen bij Erik van der Marel (secretaris KC Utrecht) via erikvandermarel@hotmail.com