STICHTING LEEFBAARHEID TULL EN 'T WAAL DIENT ZIENSWIJZE IN

Afgelopen woensdag diende de stichting Leefbaarheid Tull en 't Waal hun zienswijze in op het bestemmingsplan Eiland van Schalkwijk. In verband met vakantie was het wethouder van Dalen die de zienswijze in ontvangst nam. Voor VVD Houten was Yvonne van Dijk aanwezig.

De zienswijze die de stichting heeft ingediend is zeer uitgebreid, hier een samenvatting van de 30 pagina's weergeven is dan ook vrij lastig. Op haar website maakt de stichting echter duidelijk zich vooral zorgen te maken over geluidsoverlast door de uitbreiding van recreatiemogelijkheden.

VVD Houten vindt het uiteraard zeer waardevol dat de stichting Leefbaarheid Tull en 't Waal deze zienswijze heeft ingediend en zal deze goed bestuderen. Vervolgens willen we de zienswijze graag met de stichting inhoudelijk bespreken.

In het algemeen vinden wij dat het buitengebied van Houten verder ontwikkeld moet worden voor regionale recreatie. Recreatie en toerisme worden steeds belangrijkere pijlers van de Houtens economie, wij vinden dan ook dat de gemeente deze sector in regionaal verband moet stimuleren. Uiteraard mag geen onevenredige hinder ontstaan voor omwonenden.

Recreatie in het buitengebied