STREEKTRANSFERIUM LINIELANDING FEESTELIJK GEOPEND

Het Streektransferium ‘Linielanding’ aan de oostzijde van de A27 bij de afslag Nieuwegein werd op 22 mei 2014 feestelijk geopend. Commissielid Robert Paling vertegenwoordigde de VVD fractie tijdens deze gelegenheid. De opening was een feit nadat een appelkar een lint, gespannen over de toegangsweg, was gepasseerd. In de karretjes zaten dit keer geen appels maar de 10 belangrijkste betrokkenen bij de ontwikkeling en bouw van het streektransferium. Natuurlijk zat ook VVD wethouder Herman Geerdes uit Houten op de kar der prominenten.

Zo’n 50 betrokkenen en belangstellenden waren op de openingsceremonie afgekomen. Zij kregen te horen hoe het initiatief zo’n 7 jaar geleden gestart was vanuit ondernemers die iets nieuws wilden proberen; een nieuw verkoopconcept voor streekproducten met een winkel en een website in combinatie met een restaurant en een terras aan het water met een wijds uitzicht over een prachtig agrarisch landschap. Dit alles gehuisvest in een gebouw met een opmerkelijke architectuur van waaruit een ontdekkingstocht gestart kan worden door het museale landschap van De Nieuwe Hollandse Waterlinie op het Eiland van Schalkwijk, te voet, op de fiets of met de kano.

Tijdens de opening kreeg ‘de overheid’ en dat betrof 2 ministeries, de Provincie Utrecht en met name de betrokken gemeentes Houten en Nieuwegein, een compliment van de ondernemers voor haar inzet bij de ontwikkeling van het project en vooral voor het tijdig verlenen van de benodigde vergunningen. Zo kan het gaan als de VVD in het College zit!

De VVD wenst alle betrokken ondernemers veel succes met dit initiatief dat zowel bijdraagt aan de bekendheid van de Nieuwe Hollandse Waterlinie als aan de ontwikkeling van het toerisme binnen onze mooie gemeente.

Opening met de appelkar

Streekwinkel