MINISTER BLOK VAN WONEN EN RIJKSDIENST BEZOEKT CASTELLUM

Gistermiddag bezocht minister van Wonen en Rijksdienst Stef Blok de verkiezingsmarkt op Castellum. Samen met de lokale VVD kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen werden er diverse gesprekken gevoerd met geïnteresseerden. Zo werd er door een aantal jonge mensen gevraagd op welke manier de gemeente jongeren kan helpen bij huisvesting. Lijsttrekker en wethouder Herman Geerdes legde uit dat er in Houten woningen worden gebouwd voor alle doelgroepen, ook voor jongeren. Zo is er in Castellum sprake van huizen waarbij op voorwaarden een starterslening verstrekt kan worden. Hier hebben ook al meerdere mensen gebruik van gemaakt.

Minister Blok en Herman Geerdes in gesprek

Minister Blok en Herman Geerdes in gesprek met jongeren

Minister Blok en een aantal kandidaat gemeenteraadsleden van de VVD bezochten daarnaast ook een modelwoning van bouwer Roosdom Tijhuis in Castellum. Vertenwoordigers van het bedrijf legden aan de aanwezigen uit hoe het met de woningbouw gaat en hoe het bedrijf met de huidige uitdagingen omgaat. Door het gefaseerd bouwen en het vooraf betrekken van geïnteresseerde kopers kan beter ingespeeld worden op de vraag en kan de bouw gecontinueerd worden. Door de situatie op de woningmarkt is het bedrijf steeds creatiever geworden in het vraaggericht bouwen.

Bezoek aan modelwoning