OVERDRACHT SLEUTEL OUDE POLITIEBUREAU AAN HOUTENSE HELDEN

Gistermiddag droeg VVD lijsttrekker Herman Geerdes in zijn functie als wethouder de sleutel van het oude politiebureau over aan de Houtense Helden.

Herman Geerdes draagt de sleutel over aan Peter Hoogendoorn van Houtense Helden

De coöperatie ‘Houtense Helden’ stelt zich op http://www.houtensehelden.nl/houten/ voor: we zijn gestart op 17 april 2013 vanuit de gedachte dat cultuur en creativiteit belangrijk zijn voor de sociale binding in Houten en de ontwikkeling van Houten. Mensen komen niet alleen naar Houten voor een mooie woning, maar willen samen een gemeenschap vormen. Het Slingergebied kan hierin een katalysator zijn als het culturele hart van Houten. Houtense Helden wil van het politiegebouw een culturele broedplaats maken voor Houten. Iedereen – verenigingen, bewoners en bedrijven – kan hier aan meedoen. Zij bevolken samen het politiegebouw, ontmoeten elkaar en stimuleren elkaar om hun talenten te ontdekken. Dat is samen cultuur maken. De activiteiten in het politiegebouw zorgen voor ontmoeting tussen Houtenaren en verlevendiging in het Slingergebied. Een held is iemand die lef heeft en er durft te zijn. Zo is het ook met onze coöperatie. We willen mensen inspireren om samen iets moois van Houten te maken.

Ondertussen werd hard doorgewerkt aan de droomcirkel en amfitheater, een initiatief van Houtense kunstenares Joca Verbeek. VVD Houten stak de handen uit de mouwen en hielp een handje mee.

Handen uit de mouwen!

Handen uit de mouwen