ZONOVERGOTEN ACTIVITEITENMARKT

Tijdens de activiteitenmarkt werden gisteren goede gesprekken gevoerd met veel Houtenaren. Het viel op dat veel mensen geïnteresseerd waren in de lokale politiek en graag wat meer wilden weten over onze standpunten. Het VVD Houten team stond deze mensen graag te woord en legde graag verantwoording af over de afgelopen vier jaar. Omdat mensen niet alleen op 't Rond boodschappen doen was VVD Houten ook vertegenwoordigd op het Oude Dorp en Castellum.

De VVD-ers kregen veel vragen over veiligheid, financiën en winkelen op zondag; het beste bewijs dat onze speerpunten leven onder Houtenaren!

Voor de volledigheid zetten we onze speerpunten hier nog even op een rij.

Lokale lasten voor inwoners mogen niet omhoog
Uitgaven van de gemeente worden gedeeltelijk betaald uit de gemeentelijke belastingen. VVD Houten vindt dat de gemeente de tering naar de nering moet zetten. Minder uitgeven zorgt voor minder lasten voor inwoners.

Winkeliers bepalen zelf wanneer hun winkels open zijn
Ondernemers hebben de overheid niet nodig om te bepalen wanneer ze open willen. Ook inwoners kunnen prima zelf bepalen wanneer ze willen winkelen. Geef de keus aan de ondernemers om op zondag al dan niet open te gaan.

Meer Houten, minder overheid
Mensen zijn heel goed in staat om te bepalen waar ze hun geld aan uitgeven, daar hebben ze de gemeente niet voor nodig. Minder subsidies zorgen ervoor dat lokale lasten laag kunnen blijven.

Ondernemers verdienen de ruimte
Ondernemers moeten niet beperkt worden door allerlei onnodige regels. De gemeente moet ervoor zorgen dat het ondernemersklimaat nog beter wordt. Dit is goed voor ondernemers en voor de werkgelegenheid in Houten

Onder het kopje standpunten op deze website kunt u zien wat onze standpunten zijn. Het volledige verkiezingsprogrmma kunt u hier vinden.

De deelnemers aan de activiteitenmarkt konden een lekker bakje koffie halen bij de Koffiefiets