VERSLAG RAADSVERGADERING 12 FEBRUARI J.L.

Afgelopen dinsdag was er een gemeenteraadsvergadering met een beperkte agenda. Als eerste op de agenda stond de bekendmaking van het beste raadsvoorstel van 2013 op de agenda. Vervolgens werd gedebatteerd over het bestemmingsplan ten Bedrijfsverplaatsing Van Dort. Ook werd een motie 'vreemd aan de orde van de dag' ingediend door de ChristenUnie.

Raadzaal HoutenBeste raadsvoorstel van 2013

Tot beste raadsvoorstel werd het voorstel 'Perspectiefnota 2014' uitgekozen.Voorzitter van de commissie die tot de uitverkiezing was gekomen was Wim Adriaanse (CDA). Met de voor hem kenmerkende welbespraakte manier van spreken liet hij weten dat dit voorstel eigenlijk het enige was dat door de voorselectie was gekomen. Het voorstel blonk uit in helder taalgebruik en gaf alle relevante aspecten goed weer.

Bestemmingsplan Bedrijfsverplaatsing van Dort

Rond dit bestemmingsplan was het nodige aan informatie gewisseld. In zijn statement gaf Eef Stiekema aan dat er wat VVD Houten betreft voldoende informatie was gewisseld: VVD Houten zag geen bezwaar. Veel andere partijen gaven aan liever te willen wachten tot de Raad van State een uitspraak heeft gedaan over de spuitzone in het bestemmingsplan Tull en 't Waal. Wethouder Geerdes trok hierop het raadsvoorstel in. Het zal in de raad terugkomen rond maart/april.

Motie 'Compensatieregeling chronisch zieken en gehandicapten'

De door ChristenUnie ingediende motie werd na een kort debat ingetrokken. Uitvoering van de motie zou onverstandig zijn geweest omdat daarmee vooruitgelopen wordt op nog te ontwikkelen beleid.