HOUTEN VEILIG: WE DOEN HET SAMEN

Van Waaks kregen we gisteren een succesje gemeld. Bij een huiszoeking in Nieuwegein enkele maanden geleden zijn ongeveer 100 sieraden aangetroffen. Deze zijn vermoedelijk afkomstig van woninginbraken. Omdat het bijna allemaal vrij bijzondere sieraden zijn stuurde Waaks een link naar een website waar de sieraden een voor een bekeken kunnen worden. Waaks voegt er aan toe dat dit alleen relevant is wanneer er recentelijk bij u of bij bekenden van u is ingebroken.

De links zijn als volgt: http://avro.nl/opsporingverzocht/Zaken/20131217/nieuwegein_sieraden.aspx  en http://www.politie.nl/gezocht/gestolen-gevonden/2013/december/03-nieuwegein1712sieraden.html

Uiteraard proberen we met z’n allen de inbraken te voorkomen. Maar mocht u onverhoopt toch slachtoffer worden van een inbraak, dan is het handig dat u een overzicht heeft van de spullen die u in huis heeft. Hierbij een link om voor u zelf alles eens goed op een rijtje te zetten: http://www.politiekeurmerk.nl/doc/Registratie-kostbaarheden-2012.doc

HOUTEN VEILIG: WE  DOEN HET SAMEN

De politie doet veel om inbrekers te betrappen en op te sporen na een inbraak. Maar u kunt zelf ook veel doen om het inbrekers zo moeilijk mogelijk te maken. Een inbreker heeft een hekel aan Licht, Lawaai en Lang bezig zijn. Als u zorgt voor voldoende verlichting op inbraakgevoelige plekken in uw huis en u goede sloten heeft zal een inbreker eerder uw huis voorbij gaan en op zoek gaan naar een gemakkelijker doelwit. Meer tips vindt u op: http://delftslotenmakers.nl/preventietips