Vaasje voor doener Dick Jacobs van Handbal Houten

De Houtense VVD zet doeners uit de gemeente graag in het zonnetje. Vandaag was het de beurt aan Dick Jacobs van Handbal Houten om een ‘vaasje van Mark’ te krijgen. Staatssecretaris Mark Harbers was bereid gevonden het vaasje namens de Houtense VVD uit te reiken.

Fractievoorzitter Eef Stiekema: “Dick Jacobs is de drijvende kracht achter Handbal Houten. Jaren geleden had hij een droom: met de bus naar Oekraïne om Europacup te spelen. Doordat Dick het niet bij dromen laat, maar ‘gewoon doet’ is de club nu dichtbij dat doel!”

In 2008 speelde het vlaggenschip van de club nog hoofdklasse, op het vierde niveau dus. Dit jaar is het voor de tweede keer op rij kampioen geworden van de eredivisie en is promotie naar het hoogste niveau, de Bene-League, werkelijkheid geworden. Dat is niet vanzelf gegaan: met veel doorzettingsvermogen lukte het om zelf, met particulier geld, een nieuwe handbalhal neer te zetten. Een geweldige prestatie waar ook andere clubs van profiteren. Zo is in het gebouw ook Judovereniging Groot Houten gevestigd en wordt er personal training verzorgd door Your Personal Training. Dat Dick niet alleen in Houten druk is, maar zich ook inzet als fondsenwerving voor de allerarmsten in Tanzania zorgt alleen maar voor nog meer respect voor deze doener!

Dick Jacob: “Natuurlijk ben ik zeer trots op de prestaties van Handbal Houten. Dat ik nu waardering van de Houtense VVD krijg voor wat wij hier bereiken doet mij erg goed!”

Na het uitreiken van het vaasje werd samen met Mark Harbers, Provinciale Staten kandidaat Marijn de Vries, VVD fractievoorzitter Eef Stiekema, VVD raadslid Karen Voshol en VVD Plaatselijke Commissie voorzitter Daan Vermeulen een rondje door het Oude Dorp gedaan om te horen wat er leeft. Ondanks de regen tijdens het canvassen was het een erg mooie middag!