Definitieve uitslag bekend: 4 zetels

Inmiddels is de definitieve uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt. De Houtense VVD heeft wederom vier zetels in de raad.

Door het aantal voorkeursstemmen werd de volgorde nog wat door elkaar geschud. Door de 422 stemmen die Karen Voshol kreeg komt zij in de gemeenteraad, Robert Paling valt hierdoor helaas net buiten de boot.

Ook lijstduwer en kandidaat wethouder Herman Geerdes kreeg met 213 stemmen voldoende voorkeursstemmen om in de raad te komen. Herman had echter al voor de verkiezingen duidelijk gemaakt dat hij niet voor niets lijstduwer was geworden. Inmiddels is dan ook duidelijk dat Jan Rinkel in zijn plaats raadslid zal worden.

Volgende week dinsdag worden de geloofsbrieven gecontroleerd en nemen we afscheid van de oude raad. Op donderdag worden de nieuwe raads- en commissieleden benoemd.

De stofwolken zijn neergedaald, de onderhandelingen voor een nieuw college zijn gestart en de contouren van de nieuwe fractie staan.

We gaan er weer voor!