CDA, GroenLinks, VVD en CU gaan formatiefase in

Gisteren maakte informateur Hans Martijn Ostendorp bekend dat hij geadviseerd heeft dat CDA, GroenLinks, VVD en ChristenUnie de formatiefase ingaan.

Deze combinatie, zo geven de partijen aan, doet recht aan de verkiezingsuitslag. Met de keuze voor de VVD wordt de continuïteit binnen het college geborgd en met de ChristenUnie erbij kunnen vernieuwingen worden ingezet.

Een college met de zittende partijen CDA en VVD en de nieuwe partijen GroenLinks en ChristenUnie zorgt voor een goede balans tussen stabiliteit en vernieuwing. Het goede van Houten kan voortgezet worden én er kan voortvarend en vooruitstrevend aan de slag worden gegaan met de thema’s die de komende jaren voor Houten hoog op de agenda staan.

VVD Fractievoorzitter Eef Stiekema: “Zoals eerder aangegeven zien wij voldoende aanknopingspunten in de verschillende programma’s van de vier partijen voor een goede samenwerking.”

De onderhandelaars van CDA en GroenLinks en informateur Ostendorp geven tijdens een openbare bijeenkomst op maandag 23 april om 19.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis een toelichting. Iedereen krijgt daar vanzelfsprekend ook de gelegenheid vragen te stellen over de gemaakte keuze en over het vervolgproces.

De bijeenkomst is live te volgen via https://houten.notubiz.nl/