Weer een mooie politieke week voor de boeg!

De VVD fractie heeft weer een mooie politieke week voor de boeg. In dit artikel meer over alle bijeenkomsten van deze week.

Maandag

Zoals vrijwel iedere maandagavond is er ook nu weer een fractieoverleg waarin we met de raads- en commissieleden de afgelopen week bespreken en de komende week voorbereiden.

Dinsdag

Op deze raadsavond worden we eerst bijgepraat door het college over actuele onderwerpen. In dit geval geval gaat het om toelichting op de de gebiedscoöperatie O-gen en LEADER-projecten. O-gen is een organisatie van overheden, maatschappelijke organisaties, onderwijsinstellingen, bedrijven, ondernemers en particulieren die samen werken aan de ontwikkeling van het landelijk gebied in de Vallei, Heuvelrug en Kromme Rijnstreek. LEADER is een onderdeel van het Europese subsidieprogramma voor plattelandsontwikkeling en sluit hier naadloos op aan.

De avond wordt vervolgens voortgezet met rondetafelgesprekken, de agenda hiervan kun je op onze website vinden.

Woensdag

Een drukke dag met drie verschillende bijeenkomsten. Vanaf de middag is er de gelegenheid om langs te gaan bij de inloopmiddag en -avond over de herinrichting van de Schalkwijker Buitenwaard. Staatsbosbeheer en K3 hebben hiervoor een plan ingediend dat bekeken kan worden bij Theetuin Antoniahoeve in Schalkwijk.

’s Avonds is er een raadsinformatiebijeenkomst van de GGD regio Utrecht waar toegelicht wordt wat deze dienst allemaal doet. We gaan hier niet allemaal naar toe omdat er ook een algemene ledenvergadering is van het VVD Lokale Netwerk Kromme Rijnstreek in Wijk bij Duurstede.

Donderdag t/m zondag

Op deze dagen zijn er (nog) geen bijeenkomsten gepland, dus weer voldoende tijd om stukken te lezen, de raadsvergadering van komende week voor te bereiden en gesprekken te voeren met inwoners, instellingen en ondernemers.

Fijne week gewenst!

Eef Stiekema, Fractievoorzitter Houtense VVD