Agenda raadsvergadering 9 februari a.s.

Aanstaande dinsdag vergadert de gemeenteraad van Houten weer. Op de debatraad staan slechts twee onderwerpen: 'Kredietaanvraag t.b.v. aankoop Lunet aan de Snel' en 'Visie op sport en bewegen in Houten tot aan 2025'.

Bij de kredietaanvraag voor de aankoop van Lunet aan de Snel gaat het er om dat de landelijke overheid dit wil verkopen. De gemeente kan door de aankoop invloed uitoefenen op wat er uiteindelijk met het gebied gebeurt. Voor de VVD is van belang dat de invulling van het gebied past binnen het Eiland van Schalkwijk, lokaal ondernemerschap heeft daarbij de voorkeur.

De visie op sport en bewegen behandelt hoe de gemeente graag wil dat inwoners actief sporten en bewegen bij een veelzijdig aanbod. Daarnaast is het van belang dat inwoners zich actief inzetten voor de verenigingen die de sporten aanbieden. De VVD fractie vind dit een goede visie maar mist de rol van commerciĆ«le aanbieders in het stuk.

Voor de schorsing krijgen CU en GL ook de gelegenheid aanvullende vragen te stellen over het bomenbeleid van de gemeente. De beantwoording op eerder gestelde schriftelijke vragen van deze partijen nodigden uit tot aanvullende vragen.