VVD Houten stelt vragen over verkeerslichten Rondweg

De fractie van VVD Houten stelt wederom vragen over het op oranje laten knipperen van verkeerslichten op de Rondweg.

In het verleden heeft de VVD Houten zich ingezet om het onnodige wachten voor verkeerslichten op de rondweg in de avond-uren terug te draaien. Belangrijkste argument hiervoor is, naast de onnodige irritatie, dat een goede doorstroming minder milieubelastend is en dat er minder gevaarlijke situaties ontstaan omdat mensen die in hun beleving onnodig voor een rood verkeerslicht moeten stoppen, wellicht het rood licht negeren.Het college stelde destijds vast dat de volgende locaties vanuit het oogpunt van veiligheid en wachttijden acceptabele locaties zijn: De Slag, De Camp, De Borch, De Gaarde, De Hoeve, De Haag, Koppeling-Oost, Het Gras, De Rede, Koppeling-West, Dorpsstraat, De Poort en de Veerwagenweg. Bij mijn weten zijn niet op alle bovengenoemde locaties de verkeerslichten op oranje gezet maar enkel bij De Slag, De Veste, De Camp en De Borch.

Vragen:

1. is het gezien de louter positieve ervaringen voor die locaties waar de verkeerslichten wél op oranje zijn gezet, het college bereid om ook op andere locaties op de rondweg verkeerslichten in de avonduren op knipperend oranje te zetten?
  2. Hoe gaat het college daar in de tijd en methodisch (soortgelijke aanpak als in het verleden gehanteerd) invulling aan geven?