VVD Statement Raadsvoorstel Invulling Toekomst Bibliotheek

Onderstaand kunt u het statement lezen zoals dat door VVD Raadslid Yvonne van Dijk in de raadsvergadering van 8 maart 2016 is verwoord.

De VVD fractie is blij met het zorgvuldig gevoerde proces dat uiteindelijk geleid heeft tot een samenwerking met de bibliotheek Lek en IJssel waarbij de basisfuncties van de bibliotheek behouden blijven terwijl onze bezuinigingsdoelstelling wordt gehaald.

Nu er duidelijkheid is gekomen voor de bibliotheek over de voortzetting van de samenwerking met hen, komt er ruimte voor nieuwe initiatieven waarbij VVD Houten veel kansen ziet in de samenwerking met andere organisaties.

Door het samenkomen van de bibliotheek en onder andere Van Houten & Co in het Huis van de stad zijn partijen zelfs fysiek bij elkaar gebracht.Voor wat betreft de door inwoners van Schalkwijk ingediende petitie voor het behoud van het uitleenpunt voor de jeugd vinden wij het jammer dat de initiatiefnemers niet eerst in gesprek zijn gegaan over een mogelijke oplossing met de directeur van de bibliotheek Lek en IJssel. Wij gaan er vanuit dat in onderling overleg een creatieve oplossing gevonden zal worden.