Agenda raadsvergadering 5 april a.s.

Aanstaande dinsdag vergadert de gemeenteraad van Houten weer. Onderstaand kunt u lezen waarover gedebatteerd wordt.

Tijdens het eerste deel van de vergadering wordt gedebatteerd over de herontwikkeling van De Slinger West, het Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs 2016-2020, de peilnota ruimtelijk economische koers van de U10 en de zienswijze van de gemeente op de kaderbrief WIL.

De vergadering start met de uitreiking van het beste raadsvoorstel van 2015. Een commissie van raads- en commissieleden heeft onderzocht welk raadsvoorstel dat predicaat verdient en maakt dat dinsdag a.s. bekend. Ook worden er nog een aantal commissieleden aangesteld.

Oorspronkelijk zou er ook gedebatteerd worden over het bestemmingsplan over de bedrijfsverplaatsing van Dort. Afgelopen woensdag deed de Raad van State in het vergelijkbare bestemmingsplan Rinus van Dijk echter een uitspraak die ook gevolgen heeft voor het bestemmingsplan van Dort. De gemeente wil nu eerst de consequenties hiervan goed onderzoeken voordat er over besloten kan worden. Het onderwerp is daarom verplaatst naar een latere raadsvergadering.

Agenda punten