Uitbreiding recreatie Nieuw Wulven

Gisteren bezochten leden van de Houtense en Bunnikse gemeenteraad recreatiegebied Nieuw-Wulven. Het gebied ligt in beide gemeenten en bevat onder meer een speelbos. Staatsbosbeheer en VVD Wethouder Herman Geerdes lichtten toe welke plannen er met het gebied zijn. Van de VVD fractie waren Marcel Dagniaux, Jan Rinkel, Geert Renia en Eef Stiekema van de partij.

De raadsleden kregen in het recreatiegebied Nieuw-Wulven uitleg over de ambitie van Staatsbosbeheer om het aanbod van recreatie uit te breiden. Doel hiervan is een regionale recreatieve voorziening te creĆ«ren. Er werd toegelicht dat er een ondernemer wordt gezocht die kleinschalige horeca en een nieuwe recreatieve functie kan realiseren en beheren. Dit is nodig omdat deze faciliteiten nu gemist worden, bovendien past deze ontwikkeling in het betaalbaar houden van het onderhoud in het gebied. VVD fractievoorzitter Eef Stiekema: "Dit is een goede ontwikkeling. Wij hebben ons er hard voor gemaakt dit punt uit ons verkiezingsprogramma te realiseren. Het is mooi dat er nu concrete stappen worden genomen dit mogelijk te maken!"

Schitterend gebied

Het recreatiegebied ziet er prachtig uit.

Uitleg van boswachtere Tineke

Uitleg van boswachter Tineke.