Agenda raadsvergadering 9 juni

Komende week vergadert de gemeenteraad van Houten weer en wel op dinsdag 9 juni. Deze raadsvergadering heeft een volle agenda waarbij gedebatteerd wordt over uiteenlopende onderwerpen.

Zo wordt in het kader van het sociale domein gesproken over de Participatieverordening WIL (Werk en Inkomen Lekstroom) en de zienswijzen bij de Kaderbrief WIL. In deze kaderbrief blikt WIL kort terug op 2014 en geeft aan op koers te liggen voor wat betreft de prestaties ten opzichte van de ambitie om tot de top 3 van sociale diensten te gaan behoren. In de Participatieverordening wordt onder meer geregeld dat er een tegenprestatie geleverd moet worden.

Vervolgens zal gedebatteerd worden over de Toekomstvisie Proeftuin Houten 2025, het richtinggevende kompas dat na veel participatie met inwoners van Houten tot stand kwam en de contouren voor de komende tien jaar laat zien.

In de debatraad staat ook de verplaatsing van het landbouwmechanisatiebedrijf van Rinus van Dijk opde agenda. Deze verplaatsing is eerder in raad unaniem aangenomen, echter vond de Raad van State dat het onvoldoende geborgd was dat er een gezond woon- en leefklimaat gegarandeerd kon worden. Met het huidige raadsvoorstel wordt dit alsnog geregeld. Verder worden de jaarstukken 2014 en eerste bestuursrapportage 2015 behandeld. Als laatste onderwerp in de debatraad staat de beantwoording van vragen over dierenwelzijn van GroenLinks op het programma.

Na de debatraad volgt de besluitvormende raad, zie voor alle onderwerpen onderstaande agenda.

Indien u over deze of andere onderwerpen van gedachte wilt wisselen met de VVD-fractie dan kunt u contact opnemen via het reactieformulier onder dit artikel of via het contactformulier.

De voltallige raad

De voltallige gemeenteraad van Houten

01.0. Opening

02.0. Vaststellen van de agenda