Meld je aan om Houten nog liberaler te maken!

Beste (bijna) leden, na de mooie verkiezingsuitslag van 15 maart richt de aandacht zich alweer op de volgende verkiezingen. Volgend jaar, op 21 maart 2018, zijn er opnieuw verkiezingen. Dit keer voor de gemeenteraad. Ook daar zoeken we nog meer goede kandidaten voor.

Wat houdt het werk in?

Als gemeenteraadslid of commissielid kun je meehelpen om Houten nog mooier te maken. Zo is het in deze periode onder aanvoering van de VVD gelukt om de koopzondag mogelijk te maken voor alle winkeliers die dat willen, zijn de financiën onder controle gebracht en is het sociale domein flink liberaler geworden. En dan zijn dit nog maar een paar voorbeelden; er zijn nog veel meer te noemen op het gebied van het faciliteren van werk en de bouw van betaalbare huizen. Daarnaast hebben we onze rol als volksvertegenwoordigers goed opgepakt en geholpen waar mensen klem kwamen te zitten. Als raadslid werk je dus aan het verbeteren van alles waar je als inwoner een mening over hebt!

De VVD is collegepartij en heeft in Herman Geerdes een prima wethouder met een uitgebreide portefeuille: Ruimtelijke Ontwikkeling Houten Zuid en buitengebied, Economische Zaken, Recreatie en Toerisme, Beheer Openbare Ruimte, Onderwijs en de Kleine Kernen.

De fractie heeft momenteel vier raadsleden: Eef Stiekema (fractievoorzitter), Yvonne van Dijk, Marcel Dagniaux en Ruud Vis. De fractie wordt gecompleteerd door drie commissieleden: Robert Paling, Jan Rinkel en Geert Renia. In de fractie heeft iedereen vanuit zijn of haar expertise een specifieke rol en helpen we elkaar om raadsvoorstellen zo goed mogelijk voor te bereiden. Ook bezoeken we natuurlijk veel bijeenkomsten, instellingen, verenigingen en bedrijven en spreken we inwoners over hun ideeën, hun mening over gemeentelijk beleid en willen we graag weten wat wij in het belang van Houten nog meer kunnen doen.

Voor de verkiezingen van volgend jaar zoeken we uiteraard nog meer kandidaten die vanuit de liberale waarden een bijdrage willen leveren aan onze mooie gemeente.

Geïnteresseerd?

Wellicht heeft u nog vragen over wat er allemaal komt kijken bij het raadslidmaatschap, wat er verwacht wordt van VVD raadsleden, hoeveel tijd het kost en hoeveel het werk oplevert. U kunt dan contact opnemen met Eef Stiekema. Dit kan via deze link of via een mailtje.