De eindsprint

Terwijl de Tour de France net is begonnen hebben wij als gemeenteraad gisteren een eindsprint van ruim twee weken afgesloten met de 3e raadsvergadering in twee weken.

De eindsprint begon 2 weken geleden in het weekend toen wij de diverse onderwerpen aan het voorbereiden waren voor bespreking in de fractie.

Elk jaar weer is de periode net voor het zomerreces helemaal vol gepland. Het lijkt wel of er persé nog vóór de zomer nog allerlei voorstellen doorheen moeten die niet kunnen wachten tot september. Voor ons als fractie betekent dat soms demarreren en vol op de pedalen om alles wat voorbij komt toch helemaal tot in de puntjes voor te bereiden. Toch zijn we er weer gezamenlijk in geslaagd om de finish te halen en onze liberale visie op een veelheid aan onderwerpen goed voor het voetlicht te brengen.

Dit blijkt wel uit recente artikelen op deze site over onder meer:

• startnotitie locatie Eikenhout;
  • besluitvorming voor de Kleine en Grote Geer;
  • de jaarstukken waarbij wij als VVD opnieuw aandacht hebben gevraagd voor de omvangrijke reservepositie van de gemeente en de relatie tussen niet behaalde prestaties en de doelstellingen die we als gemeente willen bereiken;
  • de omvangrijke zienswijze die door Houten is ingediend bij het bestuur van Werk en Inkomen Lekstroom over de ontwerpbegroting en het beleidsplan;
  • de Perspectiefnota, waarin de VVD onder meer wederom heeft gepleit voor lastenverlichting voor de inwoners "in klinkende munt";
  • de beleidsnota "herijking armoedebeleid", waarbij we als VVD een motie hebben ingediend om aandacht te vragen voor de positie van zelfstandigen met een laag inkomen; deze motie is unaniem aangenomen door de Raad.

Zoals gezegd is het nu reces. Dat betekent niet dat de fractie de hele zomerperiode vrij is. De voorbereidingen voor het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 zijn al gestart. Maar daarnaast is er uiteraard ruimte om goed uit te rusten zodat we weer fris aan de start verschijnen na het reces.

Namens de VVD-fractie, de wethouder en het bestuur wens ik u een hele fijne vakantie (met of zonder vega bitterballen)!