VVD Statement Nota aandachtspunt recreatief knooppunt 't Waal

In dit artikel kunt u het statement lezen dat VVD fractievoorzitter Eef Stiekema uitsprak in de raadsvergadering van 19 september bij de behandeling van de nota aandachtspunten recreatief knooppunt 't Waal.

Voorzitter, collega’s en belangstellenden,

In de nota van aandachtspunten recreatief knooppunt 't Waal is goed omschreven welke behoeften er zijn ten aanzien van recreatie in ons mooie buitengebied. Dat we hierin ook een ontspanningsfunctie hebben voor de gehele regio is logisch en biedt ook mooie kansen voor ondernemers in onze gemeente.

In het document wordt ook duidelijk dat een toename van recreatie in dit specifieke gedeelte van ons buitengebied impact kan hebben op de bewoners. Met de aandachtspunten wordt goed tegemoet gekomen aan de zorgen van de inwoners. Met name het uitgangspunt dat er geen geluidsversterkte evenementen zullen worden toegestaan is een prima handreiking om draagvlak te verkrijgen. We waren dan ook blij met de positieve verslaglegging van de bijeenkomsten met belanghebbenden. In de, na het rondetafelgesprek binnengekomen, reactie van de Stichting Leefbaarheid Tull en ’t Waal worden nog wel een aantal zorgen uitgesproken. Naar onze mening zijn dat echter geen onoverkomelijke vraagstukken; deze passen prima in de bestemmingsplanprocedure die nog gaat volgen.

De VVD kan dan ook instemmen met het raadsvoorstel.