VVD bezoeken op de dag van de ondernemer

Vrijdag 17 november: de dag van de ondernemer. Reden voor de Houtense VVD om een aantal ondernemers te bezoeken. Van de VVD fractie gingen lijsttrekker Eef Stiekema, commissielid Geert Renia en kandidaat raadsleden Karen Voshol en Kees van den Udenhout langs twee bedrijven.

Omdat de Houtense VVD de agrarische sector een warm hart toedraagt werd als eerste fruitbedrijf van Wijk in ‘t Goy bezocht. Broers Nico en Wilbert van Wijk vertelden met veel passie over hun bedrijf waarin het telen van appels en peren gecombineerd wordt met koelopslag voor hun eigen producten en dat van andere telers en het verpakken ervan. Wilbert en Nick doen dat op een vooruitstrevende en duurzame manier. Zo worden bijvoorbeeld kantoor, kantine en verblijf voor de seizoensarbeiders verwarmd met de restwarmte van het bedrijf en werden vandaag ruim 1550 zonnepanelen aangesloten die 50% van de elektriciteitsbehoefte van het bedrijf leveren. Ook ten aanzien van werknemers is van Wijk zeer maatschappelijk betrokken; zo werden enkele langdurig werkzoekenden met hulp van StimulanS aan het werk geholpen. VVD fractievoorzitter en lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen Eef Stiekema: “Het is mooi te zien hoeveel passie de broers laten zien als ze over hun bedrijf vertellen. Met gerichte investeringen in het bedrijf hebben ze de afgelopen jaren een enorme stap vooruit gezet. Hierbij laten ze ook goed zien oog voor de omgeving te hebben. Een prachtbedrijf in het mooie buitengebied van Houten!” Meer informatie over het bedrijf is te vinden via http://www.duurzaamfruit.com/

Daarna bezochten de fractieleden kledingwinkel Nick & Son op Het Rond om in gesprek te gaan met eigenaar en voorzitter van winkeliersvereniging van Het Rond: Sjoerd Vermeulen. Ook hier werd met veel passie gesproken over de eigen onderneming en de ideeën die Sjoerd heeft over ondernemen in winkelcentrum Het Rond. Enkele jaren geleden, op het hoogtepunt van de crisis, investeerde Sjoerd in het vergroten van zijn winkel. Dit is precies het ondernemerschap dat Houten nodig heeft: met lef en zelfvertrouwen bouwen aan een betere toekomst! Het gaat nu gelukkig weer beter met de economie en ook de kledingbranche plukt hier de vruchten van. Sjoerd gaf aan blij te zijn met de dankzij de VVD verruimde openingstijden; zijn winkel is dan ook iedere zondag open waardoor zijn omzet is gestegen. Meer over het bedrijf is te lezen op https://www.nickandson.nl/.

Het Rond wordt nu flink op de schop genomen: de entree van het overdekte gedeelte wordt veranderd zodat er meer verbinding komt met de Vershof dat een volledige facelift krijgt. Verder komt er meer horeca en zullen op het plein meer terrassen komen. “Na de investeringen op Het Rond wordt het een stuk mooier en gezelliger zodat we nog beter aan de behoeften van alle Houtenaren kunnen voldoen!”, aldus Sjoerd.

Het waren nuttige bezoeken vandaag! We hebben weer goed kunnen horen wat deze ondernemers drijft en wat ze nodig hebben van de gemeente. Het belangrijkst? Ruimte om te ondernemen!