Politiek Café over Passend onderwijs

Passend onderwijs op een gewone school, hoe gaat dat in Houten? Op woensdagavond 17 januari 2018 wordt door zes partijen uit Houten een politiek café georganiseerd. Op deze bijeenkomst gaan we in gesprek met elkaar en met VVD wethouder Herman Geerdes (Onderwijs).

We willen in Nederland dat passend onderwijs voor bijzondere kinderen ook mogelijk is op een gewone basisschool. De afgelopen vier jaar zijn scholen, leerkrachten, ouders en bestuurders hard aan de slag gegaan om hier handen en voeten aan te geven. De gemeente Houten heeft als gemeente ook een verantwoordelijkheid om passend onderwijs in goede banen te leiden. De vraag is wat er na vier jaar bereikt is in Houten?

Op initiatief van de PvdA Houten wordt samen met VVD, GL, CDA, D66 en SGP op woensdagavond 17 januari 2018 een politiek café georganiseerd. Op deze bijeenkomst gaan we in gesprek met VVD wethouder Herman Geerdes (Onderwijs). Drie inleiders, Rob Boerman {directeur-bestuurder Katholieke Scholenstichting Fectio}, Annelies Smits (directeur-bestuurder van Stichting Openbaar Onderwijs Houten, OOH) en Marie-Louise Ritmeijer (intern begeleider op de Montessori School Houten}, zullen hun ervaringen uit de praktijk delen.

Vragen waarover we met elkaar in gesprek gaan zijn: Hoe is passend onderwijs geland in Houten? Gaat het om geld of om de mindset om passend onderwijs in Houten verder te ontwikkelen? Hoe kan de verbinding tussen onderwijs en zorg verbeterd worden?

U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit politiek café. De bijeenkomst vindt plaats op woensdagavond 17 januari 2018, in het Huis van de Stad (Bibliotheek gebouw, Oranjezaal), van 20.00 – 22.00 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur.

Heeft u vragen? Mail naar robert.paling@vvd-houten.nl