Geslaagd politiek café passend onderwijs

De politieke partijen GroenLinks, PvdA, CDA, CU, SGP, D66 én VVD hadden de handen ineen geslagen om een politiek café te organiseren over 'passend onderwijs' binnen Houten.

Woensdagavond 17 januari 2018 kwam een grote afvaardiging uit het werkveld van passend en regulier basisonderwijs samen in het Huis van Houten om onder leiding van een gespreksleider diverse thema’s en problematiek over passend onderwijs te delen en te bespreken met elkaar. Namens de VVD was Kees van den Udenhout (kandidaat raadslid) één van de gesprekleiders. Ook Yvonne van Dijk (huidig raadslid VVD) was namens de VVD aanwezig.

De avond werd afgesloten met een paneldiscussie, waaraan wethouder Herman Geerdes deelnam samen met schoolbestuurders Rob Boerman en Annelies Smits, en met Marie Louise Ritmeijer, intern begeleider Montessorischool.

De raads- en commissieleden van de organiserende partijen GL, PvdA, CDA, CU, D66 en VVD vonden de discussies en de input uit het werkveld zeer waardevol, en keken met elkaar terug op een goede politieke samenwerking en een geslaagde avond.