Koninklijke onderscheiding voor Yvonne van Dijk

Vrijdagavond j.l. werden de vertrekkende Houtense raadsleden uitgezwaaid door de ‘oude raad’. Het was een gezellige bijeenkomst waarbij vertrekkend VVD raadslid Yvonne van Dijk-Hessing extra in het zonnetje werd gezet

Namens de koning mocht burgemeester de Jong haar verblijden met een koninklijke onderscheiding: lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Yvonne ontving deze onderscheiding vanwege haar jarenlange inzet voor de Houtense samenleving: zo was ze, na twee jaar commissielidmaatschap, maar liefst zestien jaar gemeenteraadslid. Overigens was ze daarvoor ook al actief in de partij als lid van het afdelingsbestuur.

Na het opspelden van de versierselen door de burgemeester kreeg fractievoorzitter Eef Stiekema ook de gelegenheid Yvonne te bedanken: “Als fractie hebben we altijd enorm veel van Yvonne geleerd, haar kennis op het gebied van sociale onderwerpen was en is ongekend. Met zo’n lange staat van dienst wist ze niet alleen hoe het zat, maar wist ze ook de aanleiding tot een besluit. Maar dat is niet wat we het meeste zullen gaan missen; dat zijn je persoonlijkheid, je vermogen om altijd te verbinden, altijd open te staan voor de mening van een ander, je niet aflatende wil om anderen te helpen en vooral ook je hartelijke lach! Ontzettend bedankt!”