Agenda rondetafelgesprekken 29 mei a.s.

Dinsdag 29 mei staan het volgende rondetafelgesprek op het programma. In dit artikel kun je lezen wat er op het programma staat, waar het over gaat en welk lid van de VVD fractie het onderwerp behandelt.

Rondetafelgesprek
(tijd en locatie)

Onderwerp

Wie

RTG8 om 20:00u in  kamer 046+047

Ontwerp begroting 2019 Jaarstukken 2017 Gemeentelijke GezondheidsDienst regio Utrecht (GGDrU)

Jan Rinkel

RTG8 om 20:00u in  kamer 046+047

Jaarrekening 2017 en Begroting 2019 Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG)

Jan Rinkel

In dit RTG staat ook de rondvraag en het spreekrecht voor inwoners op de agenda. Daarnaast worden de raads- en commissieleden bijgepraat over regionale onderwerpen.

Indien u vragen of opmerkingen heeft over bovenstaande onderwerpen, dan kunt u contact opnemen via: fractie@vvd-houten.nl Meer informatie over de agenda van RTG's en de raadsvergadering kunt u vinden via de website van de gemeente. Bovengenoemde (en eerdere) raadsvoorstellen staan ook hier.

Bovenstaande onderwerpen worden na de informatie vergarende fase in de RTG's op 12 juni in de raad besproken.

Waar gaan de rondetafelgesprekken over?

Op grond van de bepalingen in de gemeenschappelijke regeling stelt het algemeen bestuur van de GGDrU een begroting vast. Voordat de begroting wordt vastgesteld, worden de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten in de gelegenheid gesteld hierover hun zienswijze kenbaar te maken. In dit rondetafelgesprek wordt de concept zienswijze besproken.

Dit onderwerp wordt in het rondetafelgesprek behandeld door VVD raadslid Jan Rinkel, klik hier voor de stukken op de gemeentelijke website.

Jaarrekening 2017 en Begroting 2019 Recreatieschap Stichtse Groenlanden

Het dagelijks bestuur van Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG) heeft de conceptjaarrekening 2017 en de concept-begroting 2019 voorgelegd aan de deelnemende gemeenten. Als deelnemer aan deze gemeenschappelijke regeling wordt de gemeente Houten in de gelegenheid gesteld om zich uit te spreken over de concept-jaarrekening en de conceptbegroting.

Jaarrekening Stichtse Groenlanden: het boekjaar 2017 is afgesloten met een positief resultaat van €103.000. De raad wordt voorgesteld om in te stemmen met de concept-jaarrekening 2017 onder voorbehoud van een goedkeurende accountantsverklaring.

Begroting Stichtse Groenlanden: de begroting geeft niet op alle punten het gewenste inzicht. Het is onduidelijk of er wel een evenwichtige verdeling bestaat tussen investeringen en inkomsten van de verschillende terreinen, mede in relatie tot de bezoekersaantallen per terrein. Dit kan worden opgelost door in de begroting een overzichtelijke tabel op te nemen met per terrein de investeringen, inkomsten en bezoekersaantallen.

Om voldoende inzicht te krijgen, wordt de raad voorgesteld om op de concept-begroting 2019 een zienswijze in te dienen.