VVD Standpunt Realisatie kleine zaal Theater Aan de Slinger

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om in te stemmen met een krediet van €200.000 voor het realiseren van een nieuwe kleine zaal in het Theater Aan de Slinger. Dekking hiervoor wordt gevonden uit het verlagen van de jaarlijkse gemeentelijke subsidie met €20.000.

Omdat het college De Heemlanden ook gebruik zal gaan maken van de nieuwe kleine zaal kan jaarlijks ook gerekend worden op een verhoging van de vergoeding van onderwijshuisvesting met €2.196. Dit als gevolg van de stijging van het aantal leerlingen op College De Heemlanden. Beide bedragen dekken de jaarlasten (rente en afschrijving) van €22.196.

Voor de verbouwing is €260.000 nodig; de resterende €60.000 wordt opgebracht door Stichting Aan de Slinger en komt voornamelijk uit sponsoring en particuliere giften. De fractie van VVD Houten juicht het toe dat met dit ondernemerschap de subsidie wordt verminderd. Het is wat ons wel pas een eerste stap in de verdergaande afname van de subsidierelatie.