Statement VVD bij Planologisch mogelijk maken 71 grachtwoningen Westrand Castellum

Onderstaand statement werd uitgesproken door VVD fractievoorzitter Eef Stiekema tijdens de raadsvergadering van 2 juli bij de behandeling van het 'Planologisch mogelijk maken 71 grachtwoningen Westrand Castellum'.

"Ondanks het voorzichtige economische herstel, is het de ontwikkelaar niet gelukt om het oorspronkelijke plan te realiseren. Des te beter is het dat er nu een aangepast voorstel ligt om het gebied alsnog te kunnen ontwikkelen op een wijze waar blijkbaar wel een markt voor is. Ook voor omwonenden in bestaande bouw, is het belangrijk dit gebied te ontwikkelen.

Door de afwijkende bouwhoogte, past dit voorstel niet in het huidige bestemmingsplan. Kan de wethouder zich uitspreken of de afwijking op de minimale bouwhoogte, de enige afwijking is waardoor dit initiatief niet binnen het huidige bestemmingsplan past?

Vooral door de eindconclusie in de ruimtelijke onderbouwing, namelijk dat het aanvaardbaar is medewerking te verlenen aan de planologische afwijking, is de fractie van VVD Houten van mening dat dit nieuwe voorstel planologisch mogelijk gemaakt dient te worden en we zullen dan ook instemmen met het raadsvoorstel."