Afscheid Burgemeester Wouter de Jong

Vandaag nam de gemeente Houten afscheid van burgemeester Wouter de Jong.

Het afscheid werd gestart in Theater aan de Slinger met het Symposium ‘Panorama Houten in de Utrechtse regio’ met interessante sprekers en een panel met onder meer de burgemeester.

In de bijzondere raadsvergadering die volgde werd de voorzittershamer snel overgedragen aan plaatsvervangend raadsvoorzitter Eef Stiekema. Vervolgens spraken de Commissaris van de Koning de heer Oosters, namens de regionale burgemeesterskring de heer Koos Janssen (burgemeester van Zeist) en voorzitter van het seniorenconvent Anneke Dubbink de burgemeester toe.

Van de raadsleden en griffie kreeg de burgemeester een cadeau dat goed bij hem in de smaak viel. Omdat Wouter bij iedere gelegenheid de jubilaris, afscheid nemende of anderzijds in het zonnetje gezette persoon altijd een boek uit eigen boekenkast gaf werd dit nu in omgekeerde richting gedaan. Maar liefst 31 boeken met persoonlijke boodschap kreeg de burgemeester in een prachtige, door de krachtfabriek gemaakte boekenkist. Het slotwoord was vanzelfsprekend voor Wouter de Jong zelf.

De Houtense VVD bedankt Wouter de Jong voor zijn inzet in de afgelopen jaren en wenst hem veel plezier en geluk in zijn nieuwe uitdaging!