Stemverklaringen tijdens besluitvormende raad 31 maart

Tijdens de besluitvormende raadsvergadering heeft VVD fractielid Ruud Vis ten aanzien van drie raadsvoorstellen een stemverklaring uitgesproken. Deze kunt u hier teruglezen.

STEMVERKLARING PROGRAMMA RUIMTE

VVD Houten heeft in de vorige raadsvergadering al aangegeven dat wat ons betreft er geen uitstel nodig was om een besluit te kunnen nemen. Gezien het gebrek aan ontwikkelingen of verandering van standpunten gedurende dit uitstel, blijkt eens te meer dat dit uitstel voor de fractie van VVD Houten totaal overbodig is gebleken en alleen maar enorm frustrerend is geweest voor de bewoners. Daarnaast vindt de VVD het erg jammer dat de discussie voornamelijk over het proces is gegaan en de inhoudelijke discussie daardoor op de achtergrond is geraakt. Dit terwijl deze aanpak nu juist gericht is op het vroegtijdig uitwisselen van informatie hierover.

De fractie van VVD Houten is content dat er nu een prachtig vertrekpunt ligt en dat omwonenden weten binnen welke kaders ze optimaal kunnen participeren en waar initiatiefnemers de ruimte krijgen om Houten verder te ontwikkelen.

STEMVERKLARING INTREKKEN MARKTVERORDENING

VVD Houten vindt dat de overheid zich niet onnodig hoeft te bemoeien of regels moet opwerpen als bijvoorbeeld ondernemers een goed zelforganiserend vermogen in zich heeft. Mede doordat de er vanuit de marktcommissie zelf is aangeven dat dit het beste is voor hun verdere ontwikkeling en in het kader van de deregulering omarmt de fractie van VVD Houten dit voorstel dan ook volledig.

STEMVERKLARING EXPLOITATIEPLANNEN

Gezien de wettelijke verplichting om aanspraak te kunnen maken op het verhalen van de kosten en het wegvallen van de samenwerkingsovereenkomst, zal de fractie van VVD Houten dit voorstel ondersteunen.