Rondetafelgesprek over instellen ondernemersfonds

De ondernemersverenigingen in Houten, verenigd in het platform Ondernemend Houten, hebben het initiatief genomen te komen tot een gemeentebreed Ondernemersfonds per 1 januari 2020. De gemeenteraad wil zich laten informeren tijdens een Rondetafelgesprek. De besluitvorming over het al dan niet oprichten van een Ondernemersfonds is gepland voor de raadsvergadering van 19 november a.s.

Onder de tabel kun je meer over het initiatief lezen.

RTGTijdLocatieWieOnderwerp
120:30uRaadzaalEef Stiekema

Initiatiefvoorstel Ondernemersfonds

Vragen of opmerkingen over deze en andere onderwerpen kunnen gesteld worden aan: fractie@vvd-houten.nl. Meer informatie over de agenda van RTG's en de raadsvergadering zijn te vinden via de website van de gemeente. Bovengenoemde (en eerdere) raadsvoorstellen staan ook hier.

Dit initiatiefvoorstel wordt op 19 november in de raad besproken.

Ondernemend Houten

Ondernemend Houten is de koepelvereniging waarin alle Houtense ondernemers- en winkeliersverenigingen hun krachten gebundeld hebben. Gezamenlijk organiseren zij diverse activiteiten zoals de Houtense Ondernemersdag, de Meet & Match en de nieuwjaarsreceptie met als doel ondernemende Houtenaren met elkaar te verbinden.

Tevens behartigt Ondernemend Houten de belangen van ondernemers in de gemeente Houten op onderwerpen die het belang van individuele leden overstijgen en wil zij ondernemers informeren over ontwikkelingen die voor hun relevant zijn.

Ondernemend Houten heeft regelmatig overleg met de betrokken wethouder(s) om relevante zaken op economisch gebied in de gemeente Houten te bespreken. Bij die vergaderingen is MKB VNO-NCW ook vertegenwoordigd.

De VVD fractie heeft inmiddels met meerdere ondernemers gesproken en heeft gemerkt dat er voor- en tegenstanders zijn van een Ondernemersfonds. Voorstanders willen het fonds graag omdat alle ondernemers dan investeren in hun omgeving en er geen zogenaamde ‘freeriders’ meer zijn. Tegenstanders willen geen kostenstijgingen, vinden de mogelijke activiteiten die ervan betaald worden niet nodig en zijn het niet eens met het feit dat meedoen verplicht wordt.

Wij komen graag in contact met meer ondernemers die hun mening willen geven en / of met ons in gesprek willen gaan over het fonds. Je kunt ons bereiken via fractie@vvd-houten.nl