We gaan de economische groei allemaal voelen!

We hebben de afgelopen jaren allemaal een bijdrage geleverd aan het herstel van ons land. Dat is niet voor niets geweest. De economie groeit weer. Er komen meer banen bij. De pijnlijke maatregelen hebben dus gewerkt, maar we zijn er nog niet. Nu moeten we zorgen dat we koers houden, zodat we de stijgende lijn kunnen blijven volgen.

Economische groei lijkt misschien een abstract grafiekje, maar daarachter gaan heel veel positieve verhalen schuil. Langzaamaan beginnen we namelijk allemaal te voelen dat het beter gaat. De bloemiste twee straten verderop bijvoorbeeld. Zij heeft het de afgelopen jaren lastig gehad, maar verkoopt alweer meer boeketten dan vorig jaar. Misschien is het binnenkort zelfs weer mogelijk om iemand aan te nemen. Omdat ze weer het vertrouwen heeft om uit te breiden.

Dat vertrouwen betekent ook dat een net afgestudeerde MBO-jongere aan het werk kan. Hij kan daardoor voor het eerst een eigen inkomen verdienen. Voor het eerst op eigen benen staan. Zijn bijdrage leveren aan onze samenleving en economie. En daar terecht heel trots op zijn. En wij op hem.

Langzaam klimmen we uit het dal. Dankzij al die mensen die hard zijn blijven werken en in zichzelf zijn blijven geloven. Nu heeft Nederland behoefte aan stabiliteit en duidelijkheid. De VVD maakt zich daar de komende jaren sterk voor. Vasthouden aan de stijgende lijn. Want uit het dal klimmen is vooral een kwestie van niet stoppen met klimmen.

De groei in grafieken