Minister Schultz bezoekt A12 aansluiting Houten en Beatrixsluis

Op maandag 16 maart 2015 komt VVD-minister Melanie Schultz van Infrastructuur en Milieu op bezoek in Houten, Bunnik en Nieuwegein. De minister komt de voortgang van diverse werken in de omgeving van Houten bekijken.

De aansluiting van Houten op de A12 zal worden toegelicht, in het bijzonder de rol van de provincie bij de besluitvorming. Daarnaast komen ook de PPS-structuur van de financiering aan bod.

Bij de Beatrixsluis wordt uitleg gegeven over het bouwen van een derde sluiskolk. Steeds meer grotere schepen passeren de Prinses Beatrixsluis in het Lekkanaal bij Nieuwegein. Het kanaal is drukbevaren en vormt de belangrijkste rechtstreekse hoofdvaarwegverbinding tussen de havens van Rotterdam en Amsterdam. De monumentale binnenvaartsluis dreigt een knelpunt in deze verbinding te worden.

Minister Schultz wordt ontvangen door:

• VVD-gedeputeerde Remco van  Lunteren
  • VVD PS lijsttrekker Arthur Kocken
  • VVD-HSDR lijsttrekker Reinout  Woittiez
  • VVD-wethouder Herman Geerdes uit Houten
  • VVD-wethouder Johan Gadella uit Nieuwegein.

Daarnaast zal de fractie van VVD Houten ook vertegenwoordigd zijn door fractievoorzitter Eef Stiekema en commissieleden Robert Paling en Jan Rinkel. VVD Houten organiseert dit werkbezoek in samenwerking met de VVD Kamercentrale Utrecht.

De Beatrixsluis

De Beatrixsluis in het Lekkanaal die de Lek met he Amsterdam-Rijnkanaal verbindt.

De bouw van de aansluiting met de A12

De bouw van de aansluiting op de A12.