Referendum: daarom zijn wij VOOR!

Een Houten waar ook woningen zijn voor starters en senioren, waar doorstroming op de woningmarkt op gang is gekomen, waar voldoende ruimte blijft voor bedrijven en het groen rond Houten gewaarborgd is.

Dat is de inzet van de Houtense VVD en dat is ook wat we hebben bereikt in de drie raadsvergaderingen over de Ruimtelijke Koers:

1. In het centrumgebied, Molenzoom en De Koppeling worden de ontbrekende typen woningen toegevoegd zodat er doorstroming op de woningmarkt wordt gerealiseerd.

2. Er komt een plan waarin duidelijk wordt hoe de doorstroming op de woningmarkt het best kan worden gestimuleerd.

3. In Houten Noordwest wordt nog voor de zomer onderzocht hoe verder van de snelweg af gebouwd kan worden om recht te doen aan de zienswijze van de GGD.

4. Er blijft voldoende bedrijvigheid in Noordwest en de economische visie komt op de raadsagenda.

5. Er wordt ook voor de zomer onderzocht op welke manier in Houten Oost gebouwd kan worden op een manier dat de ontbrekende type woningen worden toegevoegd én het landschap kan worden gespaard. Wij vinden het namelijk belangrijk dat er een landschapspark komt, maar dan wel zonder windturbines en zonnevelden! Een amendement dat we daarvoor indienden werd aangenomen.

6. Het belang van een volledige aansluiting op de A12 (ook van en naar het oosten) is door een motie van de VVD weer onderstreept.

In het raadgevend referendum op 17 maart wordt gevraagd wat de inwoners van Houten van de Ruimtelijke Koers vinden. Goed om te weten: de gebieden Noordwest en Oost zijn geen onderdeel van deze raadpleging.

Wij zullen voor stemmen omdat we hiermee het woningaanbod in Houten kunnen uitbreiden met de woningen die we nodig hebben, de doorstroming op de woningmarkt kunnen verbeteren en daarmee betaalbare woningen voor jongeren en senioren krijgen.

De uitslag van dit referendum wordt besproken in de raadsvergadering van 30 maart waarna de gemeenteraad een besluit neemt over de Ruimtelijke Koers.