Raadsvergadering donderdag met enkele benoemingen en debat over de Kinderboerderij

Donderdag 27 mei is er weer een raadsvergadering. Op de agenda staan enkele benoemingen en een motie over de Kinderboerderij. Daarnaast wordt besloten over een nieuw kunstgrasveld voor SV Houten en een aantal stukken met betrekking op gemeenschappelijke regelingen.

In de raadsvergadering volgen na het vaststellen van de agenda en het vragenhalfuurtje enkele benoemingen:

• Gijs Kreijke wordt commissielid voor D66,
  • Willy Boersma- Zandbergen (CDA) wordt lid van de agendacommissie
  • David Jimmink (GroenLinks) wordt plaatsvervangend lid voor de agendacommissie
  • Sjoerd Kasius (ITH) wordt plaatsvervangend lid voor het Algemeen Bestuur van Werk & Inkomen Lekstroom (WIL).

In de debatraad staat alleen een ‘motie vreemd aan de orde van de dag’ geagendeerd. Die motie wordt zo genoemd omdat deze niet gekoppeld is aan een onderwerp dat eerder geagendeerd (aan de orde) was, maar desondanks toch door een fractie wordt ingediend (en dus ‘vreemd aan de orde van de dag’ is). In dit geval komt ITH met deze motie, helaas is deze bij publicatie van dit artikel nog niet gedeeld waardoor de inhoud van het debat nog onduidelijk is.

In de besluitvormende raad wordt onder meer besloten over een nieuw kunstgrasveld voor SV Houten. Dat dit alleen op de besluitvormende raad staat betekent dat de raadsleden het niet nodig vinden om over te debatteren en zullen instemmen met het raadsvoorstel. Datzelfde geldt voor een aantal raadsvoorstellen met betrekking tot enkele raadsvoorstellen met betrekking tot gemeenschappelijke regelingen waar de gemeente aan mee doet: het recreatieschap Stichtse Groenlanden, Regionaal Archief Zuid-Utrecht (RAZU), Belastingsamenwerking gemeenten en hoogheemraadschap Utrecht (BghU), Afval Verwijdering Utrecht (AVU).

De raadsvergadering start om 20:00 uur en kan helaas vanwege de maatregelen in het kader van COVID19 nog steeds niet door publiek worden bijgewoond. De vergadering wordt uiteraard wel live uitgezonden via Notubiz.

1. Opening
    2. Vaststellen agenda
    3. Benoeming commissielid
    4. Voordracht benoeming lid en plaatsvervangend lid agendacommissie en plaatsvervangend lid AB WIL
    5. Vragenhalfuur
    6. Motie vreemd aan de orde van de dag van ITH: Kinderboerderij (volgt)
    7. Heropening
    8. Vervanging grasveld door kunstgrasveld sportcomplex Oud Wulven
    9. Ontwerpjaarrekening 2020 en ontwerpbegroting 2022 Recreatieschap Stichtse Groenlanden
    10. Jaarrekening 2020, eerste begrotingswijziging 2021 en programmabegroting 2022-2025 Regionaal Archief Zuid-Utrecht (RAZU)
    11. (Ontwerp)begroting 2022 , Meerjarenperspectief 2023-2025 en de jaarstukken BghU 2020 incl. controleverklaring
    12. Bekrachtiging geheimhouding op bijlage bij raadsvoorstelnummer 333817 Jaarstukken 2020 - resultaatbepaling
    13. Maandelijkse begrotingswijziging mei 2021
    14. Uittreding gemeente Vijfheerenlanden uit de AVU
    15. Lidmaatschap AVU van de WSGO
    16. Vaststellen geactualiseerde lijst van openstaande toezeggingen en moties 27 mei
    17. Vaststellen besluitenlijst van de vergadering van de raad 20 april
    18. Vaststellen doorlopende lijst van ingekomen stukken van 27 mei
    19. Sluiting

De stukken van bovenstaande onderwerpen zijn hier terug te vinden.