Daar Hou Ik U Aan over de Ontwikkelingsvisie Oude Dorp 2030

Op zaterdag 18 september was VVD fractievoorzitter Eef Stiekema te gast in het politieke programma Daar Hou Ik U Aan van Omroep Houten. Onder leiding van John van Amerongen werd gesproken over de Ontwikkelingsvisie Oude Dorp 2030.

De andere gast in het programma was Bart Jan Meier van HoutenAnders.

Er ontspon zich een mooie discussie waarbij duidelijk werd dat het Oude Dorp wat Stiekema betreft een prachtig plein is dat vitaal gehouden moet worden. ‘Autovrij’ hoort daar zeker niet bij, de plannen om minder parkeerplaatsen direct op het plein te hebben (parkeerluw) en te kijken wat er gedaan kan worden om de verkeersveiligheid te verbeteren kunnen wel op instemming rekenen.

Ook de uitbreidingsplannen van de Albert Heijn kwamen veelvuldig aan bod in het programma. De VVD kijkt met belangstelling naar die plannen en is blij dat de ondernemer een klankbord is gestart met voor- en tegenstanders om goed te kijken op welke manier de plannen vormgegeven kunnen worden.

Helaas was er te weinig tijd om ook nog te praten over De Grund, het Amaliapark en de Van Harte School.

Het programma is hier terug te luisteren.