Definitieve uitslag bekend: drie zetels voor VVD Houten

Inmiddels is de definitieve uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen bekend. Er zijn geen grote wijzigingen ten opzichte van de voorlopige uitslag waardoor de eerder gecommuniceerde zetelverdeling niet veranderd.

Voor de VVD zullen Eef Stiekema, Jan Rinkel en Bibi Verbeek de raadszetels innemen.

Afgelopen zaterdag is gestart met de verkenning na de verkiezingen. Het proces startte met een duidingsgesprek op het gemeentehuis waarbij alle partijen de gelegenheid kregen om toe te lichten hoe ze de uitslag van de verkiezingen zien. Later die dag organiseerde de nu grootste partij ITH gesprekken met alle partijen afzonderlijk.

Als VVD hebben we in dat gesprek  aangegeven dat we gezien de uitslag verwachten dat de winnaars eerst aan zet zijn om te kijken of ze een coalitie kunnen vormen. Uiteraard zijn wij bereid om mee te praten, maar gezien de uitslag past ons in eerste instantie een bescheiden opstelling.

Het gesprek met ITH verliep in een prettige sfeer, we hebben goed kunnen toelichten hoe wij het vervolg van de formatie voor ons zien.

Aanstaande zaterdag wordt om 10:30 uur in een openbaar gesprek op het gemeentehuis teruggekoppeld hoe de gesprekken zijn verlopen en hoe het proces wordt vervolgd.