VVD op bezoek bij Handbal Houten

De VVD was vanavond samen met Houten Anders, CDA Houten en ChristenUnie Houten aanwezig bij een eredivisie wedstrijd van het handbal in Houten.

De wedstrijd werd gewonnen en daarmee staat Houten nu weer eerste in de competitie, een prachtige prestatie waar ons dorp trots op mag zijn. De VVD wil iedereen uitnodigen ook een keer te komen kijken naar topsport op het hoogste niveau.

Naast de wedstrijd heeft de VVD (naast de andere aanwezige partijen) gesproken over de huidige uitdagingen. Door de toenemende kosten van gas, water en licht komt er druk op de vereniging die niet zomaar door belast gaat worden aan de leden, dit omdat de leden al veel geld betalen en de handbalvereniging anders bang is (en dat is door een aantal leden ook uitgesproken) dat leden de club noodgedwongen moeten verlaten. Om kosten toch te kunnen dekken wordt op dit moment hard gezocht naar creatieve ideeën om de geldstroom instant te houden, een initiatief dat de VVD erg aanspreekt; de club kijkt in eerste instantie zelf naar oplossingen voordat er bij de gemeente aangeklopt wordt. Overigens wil dat niet zeggen dat de VVD sowieso niet wenst te investeren in (top)sport, wat de VVD wel graag ziet is dat er eerst intern naar oplossingen wordt gekeken. In januari zal er een voorstel in de raad besproken worden om een potje met geld opzij te zetten voor clubs in nood.

Al met al een zeer geslaagde avond en wij danken de handbalvereniging voor de gastvrijheid en openheid. De VVD heeft de voorzitter nog uitgenodigd voor een 1 op 1 gesprek in de VVD fractie en wij hopen daarom op korte termijn samen te kunnen zitten