Gemeenteraadsvergadering 14 februari over het Houtens Hart en de WIL

Dinsdag 14 februari staat niet alleen in het teken van Valentijnsdag, er is ook weer een gemeenteraadsvergadering in de gemeente Houten. Er wordt gedebatteerd over het gewijzigde bestemmingsplan Houtens Hart aan de Korte Schaft en over de Kaderbrief 2024 en eerste begrotingswijziging 2023 van Werk en Inkomen Lekstroom.

Verder staan op de agenda een aantal raadsvoorstellen waar geen debat meer over wordt gevoerd, deze onderwerpen worden over het algemeen met algemene stemmen aangenomen. Ook is er nog de benoeming van een interim raadsadviseur / plaatsvervangend griffier en het afscheid van bode Richard.

Voor het bestemmingsplan ‘Houtens Hart’ aan de Korte Schaft wordt toestemming gevraagd om de bovenste verdiepingen van de bedrijfspanden geschikt te maken als bedrijfswoning. In het rondetafelgesprek bleek dat er door de raadsfracties verschillend over wordt gedacht.

Voor wat betreft de Kaderbrief 2024 en eerste begrotingswijziging 2023 van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) wordt een zienswijze ingediend. In de rondetafelgesprek over dit onderwerp bleek dat de door de Commissie Verboden Partijen voorgestelde aanscherping van de zienswijze breed gedeeld te worden. Er wordt hiervoor een amendement ingediend. Zo wordt aangegeven dat maar gedeeltelijk wordt ingestemd met een transitiebudget voor ICT en extra budget voor Human Resources, dit omdat de WIL onvoldoende vooraf duidelijk maakt waar het voor gebruikt zal worden. Verder vindt de raad dat het proces rondom het kaderstellend raadsdebat verbeterd moet worden. Ten slotte wordt aan de zienswijze toegevoegd dat WIL moet zorgen dat er niet meer budget nodig is en dat daar alleen in uitzonderlijke gevallen vanaf geweken kan worden.

1. Opening
  2. Benoeming interim raadsadviseur/plv. griffier
  3. Vaststellen agenda
  4. Vragen halfuur