Fred Vos benoemd in Provinciale Commissie Leefomgeving

Fred Vos, voorzitter van het Bestuur van VVD Houten, is geselecteerd als één van de 8 leden van de Provinciale Commissie Leefomgeving van de Provincie Utrecht.

Ruim 150 belangstellenden hadden gereageerd op de advertentie van de provincie Utrecht voor de vacatures voor leden van de Provinciale Commissie Leefomgeving (PCL). Op 23 september hebben Gedeputeerde Staten (GS) en Provinciale Staten (PS) acht leden en een voorzitter benoemd.

De gehele PCL bestaat uit 10 leden die deskundigheid en ervaring hebben op één of meer van de provinciale kerntaken. Fred Vos, met zijn lange ervaring en kennis van openbaar bestuur, erfgoed en ruimtelijke ordening werd benoemd als één van de leden van de nieuwe PCL. Fred Vos is tevens  voorzitter van het Bestuur van VVD Houten en lid van de partijraad van de Kamercentrale Utrecht van de VVD.

De PCL, die in 2009 door GS en PS is ingesteld op basis van de wet Ruimtelijke Ordening en de wet Milieu Beheer, wordt tekens na de verkiezing van de leden van de Provinciale Staten opnieuw samengesteld. De provincie Utrecht maakt gebruik van deze onafhankelijke adviescommissie om in een vroeg stadium te adviseren over de hoofdlijnen van het beleid en de uitvoering van vastgesteld beleid betreffende de fysieke leefomgeving, zoals gezonde mobiliteit, vrijkomende agrarische bebouwing of duurzame stedelijke ontwikkeling.

De nieuwe leden zijn mevrouw T.H.M. de Wit (voorzitter), de heren W.C. Verbaan, F.J. Vos, H.J. van der Steenhoven, R. van Etteger, J.S. van de Griendt en P.H. Renooy en de dames A. Tigchelhoff en M.H.A. van den Ham. Na de installatie van de nieuwe leden komen zij bijeen om de agenda van actuele onderwerpen te bepalen.