- Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor iedereen begrijpelijk.
- We vinden het normaal dat de gemeente de telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed te helpen.
- De digitale dienstverlening van de gemeente is van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis regelen en wanneer het hen uitkomt. We zorgen ervoor dat producten, zoals paspoorten weer thuis bezorgd kunnen worden.
- Het gemeentehuis is fysiek bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet digitaal kunt regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken in plaats van een computer.
- De gemeente zorgt ervoor dat ICT volledig up to date is zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale hacks en cyberaanvallen.
- Een transparante overheid vinden wij belangrijk. De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals bij de besteding van subsidies.
- De gemeente werkt waar dit kan samen met andere overheden om digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude en phishing tegen te gaan of te bestraffen. De wereld houdt niet op bij de gemeentegrens.
- De gemeente werkt samen met de omliggende gemeenten zoals in de U10, de U16 of het Kromme Rijngebied, dit leidt tot betere oplossingen voor zaken zoals bereikbaarheid, veiligheid, regionale werkgelegenheid, woningbouw, energieopwekking, agrarische- en natuurontwikkeling, recreatie en toerisme.
Dienstverlening
De gemeente is er om problemen op te lossen. Het belang van de inwoners staat altijd voorop. Met eenvoudige formulieren, helder taalgebruik en overzichtelijke regels helpen we alle inwoners en ondernemers vooruit in het leven en voorkomen we wachtrijen, problemen en frustraties.