Verkiezingsprogramma Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Op 25 oktober 2017 werd ons verkiezingsprogramma vastgesteld waarmee we Houten nog liberaler en mooier willen maken.

THUIS IN HOUTEN

VVD Houten Verkiezingsprogramma 2018

Inwoners van Houten, Schalkwijk, ‘t Goy en Tull en ‘t Waal voelen zich thuis in de gemeente Houten. Houtenaren zijn trots op hun Houten, hun stad, hun dorp, hun kleine kernen. Houten is de vertrouwde omgeving, waar je prima kunt leven, wonen, werken en waar je je veilig voelt. Er is ruimte voor eigen initiatief van inwoners en ondernemers en de gemeente is er voor jou. Je kunt er doen wat jij leuk of interessant vindt.

Dat is wat we samen hebben opgebouwd en waar we trots op zijn. Dat is wat de VVD wil behouden en versterken.

De plek waar je je thuis voelt en prima kunt leven bestaat uit betaalbare woningen in een groene omgeving met schone straten, waar je je altijd veilig voelt. Binnen de gemeente Houten kun je je snel en veilig verplaatsen. Zeker op de fiets en te voet, maar ook met de auto of een golfkar. Buiten Houten zijn er goede aansluitingen op de snelwegen A27 en A12. Er zijn treinen, bussen en fietspaden naar je werk. Ook het mooie buitengebied met onze kleine kernen, forten en natuur is goed bereikbaar.

Veel is al bereikt, maar het kan nog beter. Dat is waar de VVD voor gaat.

De plek waar je je thuis voelt, is ook de plek waar je met plezier naar school of je werk gaat en waar je oud wilt worden. Waar je weet dat je kunt rekenen op hulp als het tegen zit. Waar je wordt begeleid om de draad weer op te pakken en weer mee te doen op school of een opleiding te volgen op weg naar een nieuwe baan. Waar je, als je ouder wordt en je het zelf niet meer zo goed alleen kunt redden, kunt rekenen op hulp bij het regelen van de ondersteuning die je nodig hebt.

Hulp aan mensen die het echt nodig hebben. Dat is waar de VVD voor staat.

Wij realiseren ons goed dat de gemeente zuinig en zinnig moet omgaan met uw belastinggeld. In de afgelopen jaren hebben we in economisch moeilijke jaren het huishoudboekje van de gemeente weer op orde gebracht. Nu willen we ervoor zorgen dat in economisch voorspoedige jaren de lokale lasten weer gaan dalen.

Doet u mee met de VVD? Samen THUIS IN HOUTEN!

Eef Stiekema

Lijsttrekker VVD Houten