Collegeprogramma gewijzigd vastgesteld

Afgelopen dinsdag werd het Collegeprogramma vastgesteld in de raadsvergadering. Er werd lang gedebatteerd over een aantal onderwerpen.

In het debat riep VVD fractievoorzitter Eef Stiekema vooral op om het algemeen belang goed in het vizier te houden, maar ook oog te hebben voor de directe omgeving.

Dinsdagavond ging het weer lang over het initiatief van een ondernemer voor het plaatsen van windturbines bij de Goyerbrug. Zoals ook in eerdere raadsvergaderingen duidelijk gemaakt is draagvlak bij direct omwonenden voor de coalitie erg belangrijk. Omdat dit voor een aantal partijen nog net niet helder genoeg was verduidelijkte Stiekema dat het project zonder voldoende aantoonbaar draagvlak niet doorgaat.

De VVD diende verder samen met andere partijen een amendement in waarin geregeld wordt dat het Evenementenfonds een structureel karakter krijgt en op basis van een evaluatie wordt besloten of het budget verhoogd wordt.

Het volledige statement is hier te lezen, het debat is ook terug te kijken via deze linkDe bijdrage van Eef Stiekema begint op 55:40.